BÀSQUET (competències professionals)

CAPACITATS PROFESSIONALS

NIVELL I

NIVELL II

• Instruir als alumnes sobre les tècniques i les tàctiques bàsiques del bàsquet utilitzant els equipaments i materials apropiats, demostrant els moviments i els gestos segons els models de referència i corregint els errors d’execució dels participants preparant-los per a les fases posteriors de tecnificació esportiva.

• Motivar als alumnes en el progrés tècnic i la millora de la condició física.

• Dirigir i acompanyar a individus o grups durant la realització de la pràctica esportiva.

• Garantir la seguretat dels practicants.
    Promoure la pràctica del bàsquet.

• Dirigir equips o esportistes en competicions esportives del seu nivell.

• Ensenyar i fer complir les normes bàsiques del reglament.

• Seleccionar el material i ensenyar la utilització dels equipaments específics del bàsquet, així com el seu manteniment preventiu.

• Avaluar, al seu nivell, la progressió de l’aprenentatge.

• Preparar i supervisar el material didàctic que ha d’utilitzar.

• Interpretar la informació tècnica relacionada amb les seves funcions professionals.

• Conèixer l’entorn institucional, soci-econòmic i legal del bàsquet.

• Transmetre valors personals, socials i hàbits de pràctica saludable.

• Organitzar el trasllat d’un malalt o accidentat, en condicions de seguretat.

• Organitzar i dirigir les responsabilitats lligades a un equip de bàsquet en formació.

• Programar l’ensenyament del bàsquet.

• Programar i dissenyar les sessions d’entrenament determinat objectius, continguts, mètodes i avaluació.

• Dur a terme l’ensenyament i l’entrenament en funció de la planificació general.

• Avaluar la progressió de l’aprenentatge.

• Dirigir equips en competicions.

• Ensenyar el reglament de bàsquet.

• Col·laborar en la detecció de talents.

• Incorporar i actualitzar noves tècniques i aplicació de les últimes tecnologies.

• Conèixer l’entorn institucional, socioeconòmic, organitzatiu i legislatiu del bàsquet.

• Organitzar i dirigir les activitats de bàsquet.